To jsi přehnal Vladimíre v té Pribaltice! Donalde, už jsem těch vašich podrazů měl dost!

12. 1. 2020

Našim českým pozorným novinářům unikla informace o tom, že Pribaltika, rozuměj Estonsko, Lotyšsko a Litva začaly po 30 letech měnit vztah k Ruské federaci. Co je toho příčinou?

Po rozpadu SSSR v roce 1991 se tyto postsovětské státy osamostatnily a získaly nezávislost.  Jejich představitelé vyvíjeli obrovskou snahu směrovat tyto země na západ do Evropské unie a do NATO.

Samozřejmě to vše bylo doprovázeno obrovskými propagandistickými útoky proti bývalému SSSR, proti Ruské federaci a ruským představitelům, včetně Vladimíra Putina.

Občané ruské národnosti, kteří tam do roku 1991 žili pokojně spolu s ostatním obyvatelstvem se stali přes noc nežádoucími osobami a občany druhé kategorie. V nově vzniklých republikách jim nebylo přiznáno nové státní občanství, nemohli se zúčastňovat voleb, měli i jiná omezení. Padaly památníky Rudé armády. Dokonce v Lotyšsku v Rize se konají každoročně 16.3. pochody SS lotyšských Wafen, které bojovaly po boku fašistů proti Rudé armádě SSSR ve II. světové válce!?! Nikomu v EU to nevadilo! I přes protesty Ruské federace, diplomatické žádosti a mnohá jednání.

Dne 29.3.2004 byly všechny tyto tři země Litva, Lotyšsko, Estonsko přijaty s velkou slávou do vojenského paktu NATO a to přes to, že Gorbačovovi slíbili západní představitelé v čele s USA a NATO v roce 1990, že se nebude NATO rozšiřovat na východ směrem k Rusku. Estonsko od ruského území dělí jen řeka. 

Představitelé těchto států Pribaltiky se často na různých fórech v Evropě vyjadřovali o strachu z ruské vojenské agrese a žádali NATO o pomoc. NATO tuto retoriku přiživovalo aby mohlo z Ruska vyrobit obrovského strašáka pro Evropu a aby se mohlo zbrojit! 

Na východní hranici zemí Pribaltiky s Ruskou federací dnes stojí stovky amerických tanků, obrněných vozidel a desítky tisích vojáků NATO. Také české gripeny tam létají údajně chránit nebe nad Pribaltikou, před ošklivým Rusem!

Rusko přes území států Pribaltiky zásobovalo svojí autonomní oblast Kaliningrad a posouvalo tudy své výrobky dále do Evropy přes Polsko. Dokonce elektrickou energii odebíral Kalinigrad z jedné z těchto republik a za to všechno Rusko platilo, včetně tranzitních poplatků (plyn, uhlí, ropa, zboží - statisíce tun ročně).

Ovšem za 30 let od rozpadu SSSR se žádná ruská vojenská agrese nekonala! Naopak, Rusko se začalo všemožně odpoutávat od těchto států! 

Rusko teď dokončuje gigantický stavební projekt za 570 miliard ruských rublů, kdy dokončuje nový obrovský námořní přístav v UST - LUGA, blízko estonské státní hranice, kde vybudovalo terminály na překládku uhlí, plynu, ropy a všeho zboží a začalo tyto komodity přepravovat svojí novou flotilou nákladních lodí do Kaliningradu, Norska, Finska a dále do Evropy, zejména do Spolkové republiky Německo. 

Současně s tím výrazně omezilo transporty přes území států Pribaltiky a Polska (!), zatím údajně  o 20%, ale snižování bude pokračovat, tak jak bude pokračovat výstavba průmyslové zóny kolem tohoto nového přístavu a překladiště. 

Plánuje se zde vybudovat nové město pro 60.000 obyvatel. Nyní už zde působí 100 firem, je vybudováno nové letiště, nový železniční koridor z vnitrozemí až do přístavu, včetně obrovského kontejnerového železničního překladiště, nové moderní silnice. Za 10 let to má být největší přístav v Evropě. Již dnes je to údajně větší přístav něž v Amsterodamu, Tokiu, Marseille, Los Angeles či v Londýně.

V roce 2003 se zde naložilo na lodě údajně 400.000 tun zboží za rok. V roce 2019 (o 16 let později) více než 100 milionů tun, tzn. 250x více. A v roce 2030 se plánuje 180 milionů tun. 

Rusko investovalo do vybudování tohoto projektu gigantické finanční prostředky a dokázalo si poradit samo.

Aby toho nebylo málo, Rusko v této oblasti rozšiřuje a modernizuje ještě další dva nákladní přístavy, jeden v Primorsku a druhý v St. Peterburgu. Všechny tři přístavy budou mít po dokončení dohromady přepravní kapacitu 400 milionů tun zboží za rok. Je to stejně, jako měl celý Sovětský svaz před rokem 1991.

A aby toho nebylo málo, Rusko vybudovalo v Kalinigradu elektrárnu a Kaliningrad přestal odebírat elektřinu ze zemí Pribaltiky a je samostatný v zásobováním elektřinou. Pokud se týká zásobování Kalinigradu plynem, Rusko postavilo nový tanker na převoz zkapalněného plynu do Kaliningradu, který nese název Maršál Vasilevskij. Tranzit plynu přes Pribaltiku do Kalinigradu byl zastaven.

Je evidentní, že státy Pribaltiky se připravily svým postojem vůči Ruské federaci o obrovské příjmy z ruského tranzitu zboží směrem do Evropy. Jedná se o stovky milionů rublů, možná miliardy rublů ročně. Železnice a přístavy Pribaltiky začínají chátrat. To se někde projeví v hospodářství těchto zemí, v politických náladách obyvatel.

Největší rusofobové ve vládách těchto zemí Pribaltiky, museli spolknout hořkou pilulku, otočit o mnoho stupňů své názory a začít se obracet k Rusku čelem se žádostí o obchodní jednání a o zachování tranzitu. Padly už od nich nabídky, že cena ruského tranzitu bude snížena přes státy Pribaltiky o 10%. 

Najednou se začíná řešit otázka občanství Rusů žijících v zemích Pribaltiky! 

Dá se očekávat, že Rusko bude přednostně využívat své vlastní dopravní kapacity, které draze zaplatilo a vybudovalo. 

Státy Pribaltiky budou muset hledat nový business v zemích NATO a EU. Tranzit je však jedna věc, a výroba kvalitního, konkurenceschopného zboží je věc druhá. Na to jsou potřeba továrny, vzdělané a zkušení kádry.  Rusko už nechce tyto nepřátelské státy podporovat, jako doposud a nechce být jejich rukojmím! 

Rusko bylo vynuceno si vybudovat náhradní dopravní cesty pro své zboží, byla to pro něj strategická otázka. Došlo tím ke zrušení monopolu ze strany zemí Pribaltiky vůči Rusku a  k odstranění nástroje tlaku na Rusko.

Uvidíme, jak se situace bude dále vyvíjet, jak se změní objemy ruského tranzitu přes Pribaltiku a také chování představitelů těchto zemí vůči Ruské federaci.

Obdobná situace vznikla na jaře 2019 mezi Ruskem a Gruzií. Rusofobové útočili na Rusko po všech liniích. Rusko po jednom z incidentů, kdy přetekla číše jejich trpělivosti zrušilo do Gruzie všechny lety, zrušilo turistické pobyty a přestalo odebírat gruzínské zemědělské produkty, zejména víno. A Gruzie živa hodně z turistického ruchu a zemědělských produktů nyní skomírá, v jejich hotelích schází ruští turisté! Všichni hlavní rusofobové již byli samotnými gruzínci vyházeni z funkcí a Gruzie nyní hledá cesty, jak vrátit Rusko a ruské turisty na svůj trh!

V krátké době je toto 3 gigantický stavební projekt, který Rusko dokončuje či už dokončilo. Nedávno to byl Kerčenský most na Krym. V pondělí byl slavnostně uveden do provozu plynovod z Ruské federace do Turecka, Bulharska a Srbska tzv. TurkishStreem. Před dokončením je plynovod NordStreem 2 z Ruska do SRN.

Další článek: Nord Streem 2

https://plkr.kscm.cz/cs/zoufaly-cin-americanu-vuci-plynovodu-nord-streem-2

 

Autor: 
Mediální úsek Plzeňského KV KSČM
Zdroj: 
Mediální úsek Plzeňského KV KSČM. www.vesti.ru, www.youtube.com

Fotogalerie